Alavus Ikkunat Oy:n etämyynnin ja verkkokaupan sopimus- ja toimitusehdot

Voimassa 5.3.2024 alkaen.

Y-tunnus: 1796128-9
Käyntiosoite: Sepposentie 11, 63410 Rantatöysä
Postiosoite: PL 39, 63301 Alavus
Puhelinnumero: 020 7819 820 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta)
Sähköposti: myynti@alavusikkunat.fi

1. Yleistä

Alavus Ikkunat Oy myy tuotteita yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Alaikäisen osalta edellytämme huoltajan kirjallista suostumusta eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Alavus Ikkunat Oy voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista. Esitteissä, kuvastoissa ja verkkosivuilla esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa teknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta. Pidätämme oikeuden ennalta ilmoittamattomiin muutoksiin tuote- ja rakennekehittelyssä. Jatkuvan tuotekehityksen vuoksi pidätämme oikeuden toimittaa myös tuotekuvastostamme poikkeavia vakiotuotteita.

Toimitusalueemme on koko Suomi. Mikäli tuotteita tilataan Ahvenanmaalle, saaristoalueille, napapiirin pohjoispuolelle tai ulkomaille, on syytä ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluun, josta varmistamme, onko toimitus mahdollinen. Mikäli tuotteita tilataan toimitusosoitteeseen, jonka tavoittaminen vaatii lossin käyttöä, tulee asiakkaan olla yhteydessä ensin asiakaspalveluun.

Yritysten ja yhteisöjen (muut kuin kuluttaja-asiakkaat) välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tuotteiden omistusoikeus säilyy myyjällä, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.

2. Viranomaisluvat

Tämän sopimuksen mukaisten toimenpiteiden suorittamisen kannalta välttämättömien ja tarpeellisten viranomaislupien ja muiden lupien hankkimisesta sekä kustannuksista vastaa asiakas.

3. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin tietoja Alavus Ikkunat Oy:n asiakasrekisterin tietosuojaselosteessa. Lue tietosuojaselosteet.

4. Tilaaminen verkkokaupassa

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet verkkokaupassa ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä asiakkaan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas on vastuussa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei onnistu, asiakaspalvelu auttaa mielellään.

5. Tuotteet ja hinnat

Hinnat ja tuotekuvaukset ovat esitetty verkkosivuilla tai tarjouksessa. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tarjouksessa erikseen ilmoitetun ajan. Jos virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että kuluttaja-asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Alavus Ikkunat Oy:tä. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta virheellinen hintatieto ei muutoinkaan sido Alavus Ikkunat Oy:tä.

Alavus Ikkunat Oy:llä on oikeus tarkistaa alennuksia ja muita etuja tilauksesta, jos palautatte tilaukselta tuotteita. Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä.

6. Lisätyöt

Sopimuksessa määritetty hinta perustuu sopimukseen kirjattuihin tietoihin kohteesta. Esiin tulevat mahdolliset rakennevauriot, rakenne- ja rakennusvirheet, kosteusvauriot, lisäeristystarpeet tms. sekä niistä aiheutuvat lisätyöt tarvikkeineen ja muine kustannuksineen eivät sisälly kauppahintaan. Mikäli asennustyön yhteydessä havaitaan asbestia, vastaa asiakas asbestitöiden vaatimista toimenpiteistä ja kustannuksista. 

Edellä mainittujen sopimukseen kuulumattomien lisätöiden tekeminen edellyttää erillistä sopimista. Lisätöistä laskutetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Esimerkki lisätyöstä: eristeen tarkistus ja lisäys 65,00 €/h (sis. ALV 25,5 %).

7. Tilausilmoitus- ja vahvistus

Kuluttaja-asiakas saa verkkokauppatilauksissa ensin tilausilmoituksen, joka vahvistaa tilauksen saapuneen yritykselle. Tilauksen käsittelyn jälkeen ja tarjouksen hyväksymisen yhteydessä, muussa kuin verkkokauppatilauksissa, asiakas saa tilausvahvistuksen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista. Sitova sopimus syntyy, kun asiakas saa tilausvahvistuksen. Mikäli huomaatte tilausvahvistuksessa korjattavaa, ottakaa meihin yhteyttä.

Alavus Ikkunat Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustanne, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta Alavus Ikkunat Oy:llä on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata vahinkoa.

8. Maksutavat verkkokaupassa

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä, www.paytrail.com) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Pankkimaksutavat

Käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Maksun voi suorittaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.
Pivon käyttöehdot

MobilePay

Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot

Siirto

Apple Pay

Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla. Apple Payn käyttöehdot

Luottokorttimaksut

Verkkokaupassa voitte maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard- ja Debit Mastercard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa – ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut. 

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksamanne maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP ja Walley. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Asiakkaan tulee lukea vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näkyvät hyväksyttäessä maksun. Kun hyväksyy maksun, hyväksyy samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley

OP Lasku

OP Tililuotto

Alavus Ikkunat Oy:n laskupalvelu yritys- ja yhteisöasiakkaille

Alavus Ikkunat Oy:n tarjoaman yrityslaskun maksuaika on 10 pv netto tuotteiden toimituksesta tai noudosta. Tarkistamme tilaajan luottokelpoisuuden ennen maksuajan myöntämistä. Laskutuksen yhteystiedot: Alavus Ikkunat Oy, PL 39, 63301 Alavus, laskutus@alavusikkunat.fi.

Laskulle ei lisätä laskutuslisää. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaiset kulut ja korot.

9. Maksutavat muussa etämyynnissä kuin verkkokaupassa

Lasku kuluttajalle

Alavus Ikkunat Oy:n tarjoaman laskuvaihtoehdon maksuaika on 14 päivää tuotteiden toimituksesta, noudosta tai kohteen luovutuksesta. Tarkistamme tilaajan luottokelpoisuuden ennen maksuajan myöntämistä. Lasku toimitetaan sopimuksen mukaan tilaajan sähköpostiosoitteeseen tai postiosoitteeseen. Laskutuksen yhteystiedot: Alavus Ikkunat Oy, PL 39, 63301 Alavus, laskutus@alavusikkunat.fi.

Laskulle ei lisätä laskutuslisää. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaiset kulut ja korot.

Lasku yritykselle/yhteisölle

Alavus Ikkunat Oy:n tarjoaman yrityslaskun maksuaika on 14 pv netto tuotteiden toimituksesta, noudosta tai kohteen luovutuksesta. Tarkistamme tilaajan luottokelpoisuuden ennen maksuajan myöntämistä. Laskutuksen yhteystiedot: Alavus Ikkunat Oy, PL 39, 63301 Alavus, laskutus@alavusikkunat.fi.

Laskulle ei lisätä laskutuslisää. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaiset kulut ja korot.

Osamaksupalvelut kuluttajalle

Alavus-rahoitus on kuluttaja-asiakkaille tarkoitettu rahoitusvaihtoehto, jonka avulla voit maksaa tilauksesi kertalaskulla tai sinulle sopivissa erissä. Ensimmäisen laskun maksuaika on 30 päivää (koroton ja kuluton) tuotteiden toimituksesta, noudosta tai kohteen luovutuksesta. Rahoituksen voit hakea itse verkkopankkitunnuksillasi suoraan netistä, eikä se vaadi käsirahaa, vakuuksia tai takaajia. Hakemuspäätös on voimassa kolme (3) kuukautta hyväksymispäivästä alkaen.

  • Rahoitus 2 500 – 50 000 €
  • 1 kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa
  • Joustava takaisinmaksu
  • OP Prime + 6,95 %-yks.
  • Laskutuspalkkio 7 €/kk
  • Ei luoton perustamismaksua

Lue lisää Alavus-rahoituksesta.

Alavus-rahoituksen tarjoaa OP Yrityspankki Oyj.

Ennakkolasku

Ennakkolaskulla tilaus voidaan maksaa tilisiirtona ennen tuotteiden laittoa tuotantoon tai tuotteiden toimitusta. Ennakkolasku lähetetään asiakkaan sähköpostiosoitteeseen. Tilauksen käsittely siirtyy eteenpäin, kun maksusuoritus näkyy Alavus Ikkunat Oy:n tilillä.

Tilaus peruuntuu, mikäli ennakkolaskuun ei tule suoritusta kohtuullisen ajan sisällä eräpäivästä.

10. Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Mittatilausikkunoiden ja -ovien toimitusaika on normaalisti noin 7–8 viikkoa. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3–5 arkipäivää. Mittatilauksena valmistettavien varusteiden, kuten hyönteispuitteiden, toimitusaika on noin 3 viikkoa. Tuotteiden arvioitu toimitusaika on aina kerrottu tilausvahvistuksessa.

Jos yritysasiakas siirtää mittatilausikkunoiden ja/tai -ovien tilausvahvistuksen mukaista toimitusaikaa, Alavus Ikkunat Oy:llä on oikeus veloittaa varastoinnista 15,00 € / lava / alkava viikko (sis. ALV 25,5 %).

Poikkeavien toimitusaikojen kohdalla olemme yhteydessä asiakkaaseen.

11. Toimituskulut

Toimitamme lähetyksiä Postin, Matkahuollon ja Kaukokiidon kautta. Lisätietoja kuljetusehdoista www.posti.fi, www.matkahuolto.fi ja www.kaukokiito.fi. Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Muussa etämyynnissä kuin verkkokaupassa, toimituskuluista ja -tavasta sovitaan asiakkaan kanssa erikseen ja ne vahvistetaan tilausvahvistuksessa. 

Tarkat toimituskulut näkyvät verkkokaupan ostoskorissa toimitustapavalinnan jälkeen. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Asiakas voi valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimituskustannukset ovat voimassa Suomen sisällä (Manner-Suomi, napapiirin eteläpuolelle) toimitettaviin tilauksiin. Mikäli tuotteita tilataan Ahvenanmaalle, saaristoalueille, lossiyhteyden päähän, napapiirin pohjoispuolelle tai ulkomaille, on syytä ottaa ensin yhteyttä Alavus Ikkunat Oy:n asiakaspalveluun, josta varmistamme aiheuttaako se lisäkustannuksia.

12. Toimitustapa

Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen, johon tulee olla jakeluautolla esteetön pääsy ja asianmukainen purkupaikka tavaroille (kova alusta ja riittävästi tilaa). Purku tapahtuu auton viereen perälautanosturilla. Tuotteiden suojaaminen ja siirtäminen kuorman purkupaikalta ovat asiakkaan vastuulla. Tuotteita on käsiteltävä varovasti ja ne on varastoitava suojattuna siten, etteivät ne pääse vahingoittumaan. Vahingonvaara siirtyy asiakkaalle, kun tavarat on luovutettu. Alavus Ikkunat Oy:llä on oikeus periä asiakkaalta kulut, jotka aiheutuvat siitä, että edellytykset rahdin asianmukaiselle toimittamiselle eivät ole toteutuneet asiakkaan toimesta. Tuotteiden saapuessa tilaajan itse tai hänen valtuuttamansa henkilön on oltava vastaanottamassa toimitus. Tilaajaan otetaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen toimitusta. Kuluttaja-asiakasta pyydetään tarkistamaan, että toimitus sisältää tilatut tuotteet, pakkaukset ovat ehjiä ja tuotteet vahingoittumattomia. Mikäli kuluttaja-asiakas huomaa mahdollisia kuljetusvaurioita, pyydetään häntä pyytämään kuljettajaa kirjaamaan ne rahtikirjaan. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden on tarkastettava lähetys ja huolehdittava, että mahdolliset puutteet merkitään rahtikirjaan. Alavus Ikkunat Oy ja rahdinkuljettaja eivät ole korvausvelvollisia muille kuin kuluttaja-asiakkaille tavaran vastaanottamisen jälkeen ilmenneistä kuljetusvaurioista.

Jos toimitus viivästyy sen vuoksi, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat maksut veloitetaan asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tuotteet Alavus Ikkunat Oy:lle ja aiheutuneet ylimääräiset kustannukset veloitetaan tilaajalta.

13. Asiakkaan velvollisuudet sopimuksen täyttämiseksi

Asiakkaan velvollisuutena on omalla kustannuksellaan huolehtia siitä, että

  • kaupan kohteena oleville, asennusta odottaville tavaroille osoitetaan purkupaikka, jossa purkaminen voidaan tehdä normaaleja apukeinoja käyttäen ja siten, että tavara on mahdollisuuksien mukaan suojassa säältä, varkauksilta, ilkivallalta ja muilta vastaavilta tekijöiltä. Avaamaton pakkaus kestää kahden (2) viikon varastoinnin pihalla.
  • asennuskohteeseen on esteetön pääsy. Asiakkaan on huolehdittava, että esimerkiksi kotieläimet eivät pääse työskentelyalueelle.
  • huonekalut ja muut esteet poistetaan asennustyön edestä.
  • kohteessa on asennustyöhön tarvittava sähkövirta, esimerkiksi työkalujen lataamista varten.
  • asentajilla on kulkuväylä asennuskohteeseen, myös talvella (lumityöt).
  • asiakas hyväksyy, että tavaran toimittamisen yhteydessä voi asiakkaan pihalle, puille tai istutuksille aiheutua vaurioita, joista Alavus Ikkunat Oy ei ole korvausvelvollinen.

14. Tehdasnouto

Mikäli tuotteet ovat sovittu noudettavaksi tehtaalta, toimitamme nouto-ohjeen tilausvahvistuksen yhteydessä. Ilmoitamme asiakkaalle, kun tilaus on valmistunut. Mittatilausikkunat ja -ovet voitte noutaa tehtaaltamme: Sepposentie 11, 63410 Rantatöysä (ma-to klo 7-15:30, pe klo 7–14), varastotuotteet (myymälän tuotteet) voitte noutaa myymälästämme: Järviluomantie 2, 63300 Alavus (ma-to klo 8–17, pe klo 8–16).

15. Varaosat ja lisävarusteet

Verkkokaupasta tilattavat varaosat ja lisävarusteet toimitetaan ostoskorissa valitun toimitustavan mukaan. Varaosat ja lisävarusteet voidaan joko noutaa myymälästämme: Järviluomantie 2, 63300 Alavus tai toimittaa postipakettina/Matkahuollolla toimitusosoitetta lähimpään noutopisteeseen. Mikäli haluat varaosille tai lisävarusteille toimituksen kotiovelle, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: myynti@alavusikkunat.fi, 020 7819 820 (pvm/mpm). 

16. Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Peruuttamisilmoitus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla myynti@alavusikkunat.fi. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä.

Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta.

Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta. Jos yritys- tai yhteisöasiakas haluaa neuvotella peruuttamismahdollisuudesta, pyydetään ottamaan yhteyttä myynti@alavusikkunat.fi.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole tavaroilla, jotka ovat valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten. Näitä ovat esimerkiksi varastotuotteista poikkeavilla mitoilla, muotoiluilla tai varusteilla tilatut tuotteet.  

Tavaroiden palauttaminen

Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan noudettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakas vastaa palauttamiskuluista. Muiden kuin postin kautta palautettavien tuotteiden palautuskustannus on sama kuin tuotteiden toimituskustannus, joka ilmenee tilausvahvistuksesta ja näkyy verkkokaupassa kassalla ennen tilausta. Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteet samalla hinnalla kuin mikä toimituskustannus oli, on paluukuljetuksesta sovittava asiakaspalvelun kanssa. Alavus Ikkunat Oy ei vastaa paluukuljetuksen kustannuksesta toimituskustannusta ylittävältä osalta.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi asiakas avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Alavus Ikkunat Oy:llä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Alavus Ikkunat Oy voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Palautusohje

Voitte käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pahvilaatikon sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pahvilaatikkoa ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi. Varaosien ja tarvikkeiden palautusosoite on: Alavus Ikkunat Oy, PL 39, 63301 Alavus, ja ikkuna- ja ovituotteiden palautusosoite on: Alavus Ikkunat Oy, Sepposentie 11, 63410 Rantatöysä.

Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että se on pakattu huolimattomasti, asiakas vastaa tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista toimituskustannukset. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä.

Maksun palauttaminen

Asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Alavus Ikkunat Oy:llä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen.

Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljellejäävä arvo jää ilmaisen toimituksen edellytysten alle, veloitamme toimituskulut jäljelle jäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti.

Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

17. Mittavastuu

Mikäli asiakas ei ole käyttänyt Alavus Ikkunat Oy:n tarjoamaa mittauspalvelua, asiakas vastaa antamiensa mittojen oikeellisuudesta.

18. Takuu, virhevastuu, reklamaatio ja vahingonkorvaus

Takuu on Alavus Ikkunat Oy:n kuluttaja-asiakkaalle antama lisäetu, eikä se rajoita asiakkaan oikeutta vedota kuluttajansuojalain mukaiseen myyjän virhevastuuseen.

Etämyynnin 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, Alavus Ikkunat Oy vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Alavus Ikkunat Oy vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista.

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, kuluttaja-asiakasta pyydetään ilmoittamaan virheestä mahdollisimman pikaisesti sen havaittuaan myynti@alavusikkunat.fi tai puhelimitse 020 7819 820. Nopea reklamaatio, lähetyksen tarkastaminen ja mahdollisten vaurioiden kuvaaminen helpottaa virheen selvittelyä ja korjaamista. Mikäli virheilmoitus osoittautuu selvästi perusteettomaksi tai se ei kuulu Alavus Ikkunat Oy:n vastuulle, on Alavus Ikkunat Oy:llä oikeus veloittaa virheen etsimisestä aiheutuneista kustannuksista hinnaston mukainen kohtuullinen korvaus.

Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden on reklamoitava välittömästi havaittavat pakkaus- yms. vauriot kirjallisesti rahdinkuljettajalle ja muiden kuin kuljetusvahinkojen osalta Alavus Ikkunat Oy:lle seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta vahingonkorvaus rajoittuu aina enintään tilauksen hintaan.

19. Vastuunrajoitus

Alavus Ikkunat Oy ei vastaa muusta tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta vastuu rajoittaa aina tilatun tuotteen hintaan.

Alavus Ikkunat Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista.

20. Asiakasarvostelujen vahvistaminen

Kun asiakas on tilannut tai ostanut tuotteitamme, lähetämme asiakkaalle palautekyselyn. Vain palautekyselyyn vastaamalla voi jättää tuote- tai palveluarvostelun.

21. Asiakaspalvelu

Autamme mielellämme kaikissa tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä myynti@alavusikkunat.fi.

22. Reklamaatio-ohjaus

Alavus Ikkunat Oy:lle asiakastyytyväisyys on tärkeää ja toivomme asiakkaiden olevan yhteydessä, mikäli asiakas on tyytymätön tai asiakkaalla on tuotteisiimme tai niiden asennukseen liittyviä kysymyksiä. Puhelinnumeromme on 020 7819 820 ja sähköposti myynti@alavusikkunat.fi

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

23. Riitojen käsittelypaikka

Tähän sopimukseen liittyvät riidat käsitellään Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa tai kuluttaja-asiakkaan osalta tämän valinnan mukaisesti kuluttajan kotipaikan käräjäoikeudessa.